Moottoripyöräkoulutus

Testaavatko moottoripyörän kuljettajakoulutus ja -tutkinto vääriä asioita?

Vuoden 2018 ajokorttilain koulutus muutokset olivat radikaaleja aikaisempaan verrattuna. Aloittelevat motoristit eivät välttämättä saa riittävästi teoriakoulutusta,
jossa kerrotaan ajamisen riskeistä. Lisäksi ajokoulutus saattaa painottua helposti
vääriin asioihin. Varsinainen liikenneajo, jossa tapahtuu eniten kuolemaan tai loukkaantumiseen johtavia onnettomuuksia jää vähemmälle,
kun ajotunnit painottuvat liiaksi käsittelykokeen tehtäviin.

Nyt jos koskaan korostuu ammattitaitoisen moottoripyörakouluttajan kyky opettaa oikeita asioita, joiden avulla aloitteleva motoristi selviytyy ajamisen haasteista ja riskeistä.
Varmistu siis, että kouluttajasi autokoulussa hallitsee myös itse moottoripyöräilyn taidot ja ajaa koulutuksessa omalla pyörällä oppilaan mukana.
Näin saavutetaan hyvät lähtökohdat turvalliseen ajamiseen.
Tervetuloa oppiin!

Myös ajokortillisten motoristien kannattaa kysellä ”ruosteenpoisto koulutuksia”.
Kaikki vinkit ja uudet opit tuovat lisäarvoa omalle moottoripyöräilijän uralle.

Mika Tiitinen